Podpisy elektroniczne są bezpieczniejsze, szybsze i tańsze niż podpisy standardowe. Jakie inne korzyści można uzyskać po rozpoczęciu korzystania z nich?
Po pierwsze, w przypadku umowy wielostronicowej, podpis jest zwykle umieszczany na końcu dokumentu. W rezultacie możliwa jest łatwa zmiana niepodpisanych stron bez wiedzy kogokolwiek innego. Natomiast cały dokument można zatwierdzić podpisem elektronicznym. W ten sposób jest on szyfrowany jako całość i certyfikowany. Jeśli ktoś zmieni część umowy, zostaniesz powiadomiony, że poświadczenie dokumentu nie jest już ważne.
Signosoft umożliwia wydajne monitorowanie i zarządzanie całym procesem podpisu elektronicznego. Oznacza to, że możesz zobaczyć status dokumentu w czasie rzeczywistym, otrzymywać powiadomienia o podpisach i wysyłać przypomnienia w razie potrzeby. Ponadto po podpisaniu dokumentu mamy również tak zwaną ścieżkę audytu. Rejestruje każdy krok od wstawienia pliku PDF do aplikacji do ostatecznego podpisania przez wszystkich sygnatariuszy.
Fałszowanie podpisu na papierze jest zbyt łatwe, ktoś może go skopiować, zeskanować lub prześledzić długopisem. Jednak w Signosoft podpis jest powiązany z konkretną instancją dokumentu i monitorowany jako część wieloetapowego procesu podpisywania.
W przypadku standardowych podpisów sygnatariusze mogą wprowadzić dowolną datę lub godzinę, umożliwiając jednej ze stron zmianę “aktywnej” daty podpisu bez powiadamiania pozostałych stron. Podczas gdy w Signosoft data podpisu może, ale nie musi być zapisana w pieczęci podpisu (zależy to wyłącznie od użytkownika). Niemniej jednak, zawsze znajdziesz go w ścieżce audytu, w tym wszelkie inne częściowe zmiany w dokumencie.
Weryfikacja podpisu papierowego wymaga innego podpisu odręcznego od tego samego sygnatariusza w celu porównania kryminalistycznego. Jeśli nie są dostępne inne próbki podpisu, nikt nie może ustalić autentyczności. Wręcz przeciwnie, możemy użyć wielu metod uwierzytelniania z Signosoft, aby zagwarantować tożsamość podpisujących. W szczególności weryfikacja e-mail, poprzez dwufazową walidację sms do BankID lub funkcję skanowania OCR.
Zmniejszenie kosztów i kłopotów związanych z przechowywaniem setek dokumentów w czasie. Elektroniczna archiwizacja jest znacznie tańsza i bardziej wydajna. Ponadto można łatwo wyszukiwać dokumenty lub wysyłać je do drugiej strony w ciągu kilku sekund.
Nie zdecydowałeś się jeszcze na podpis elektroniczny? Wyślij nam niewiążące zapytanie, a wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie.