Korzystanie z podpisu cyfrowego pozwala zaoszczędzić wiele czasu i nerwów. Ale podpis elektroniczny może mieć również znaczące konsekwencje ekonomiczne dla Twojej firmy. Zobacz, jak liczby te wyglądają w praktyce.
W tym artykule obliczyliśmy oszczędności dla małej i średniej firmy, która wprowadziła podpis elektroniczny w celu przyspieszenia procesów podpisywania, niezależnie od tego, czy dokumenty (umowy, faktury) powinny być podpisywane wewnętrznie, czy zewnętrznie, przez klientów lub dostawców.
W tym celu porównaliśmy koszt uzyskania podpisu 300 dokumentów miesięcznie przy użyciu tradycyjnej metody (wysyłanie dokumentów do podpisu na papierze) z kosztem korzystania z rozwiązania podpisu elektronicznego ze standardowym cennikiem Signosoft.
Załóżmy, że chcemy wysłać 300 dokumentów z dwiema stronami i musimy uzyskać podpis naszego klienta na obu stronach. Z grubsza obliczyliśmy koszt uzyskania tych dokumentów podpisanych przy użyciu tradycyjnej metody podpisu i porównaliśmy wyniki z kosztem uzyskania tych dwóch podpisów za pomocą rozwiązania do podpisu elektronicznego, takiego jak to, które oferujemy w Signosoft.
Zakładając, że każda faktura powinna zostać wysłana do biura innego klienta w tym samym kraju, w naszym przykładzie w Czechach:
Zwykły list wysłany Pocztą Czeską kosztuje 26 CZK (standardowo 50gr). Wysłanie 300 listów kosztuje zatem 7.800 CZK, a wraz z kosztami kopert łącznie 8.200 CZK.
W przypadku wysyłania listów poleconych w cenie 59 CZK, cena wzrośnie do 18 120 CZK.
Jeśli faktury zostaną wysłane do miejsca docelowego zwykłą pocztą, całkowita cena tego ręcznego procesu wyniesie 19 266 CZK.
Gdyby zdecydowano się na wysyłanie faktur listem poleconym, łączna cena wyniosłaby 29.166 CZK.
Ich wartość wynosi zero. Dokumenty są przygotowywane, wysyłane i zwracane podpisane cyfrowo.
W naszym hipotetycznym przypadku, gdyby firma wysyłała 300 dokumentów miesięcznie do podpisania, cena wynosiłaby 20 CZK za dokument. W sumie 5 990 CZK miesięcznie.
Nie istnieją , ponieważ dokumenty są wysyłane do podpisu bezpośrednio z Signosoft.
W przypadku wykorzystania pakietu z limitem 300 dokumentów, całkowity koszt wysłania 300 faktur wyniósłby 10 249 CZK, czyli aż o 57,6% mniej niż w przypadku przygotowania faktur papierowych i wysłania ich do odbiorców listem poleconym.
| Metoda tradycyjna | Signosoft | Różnica (w %) |
Koszt materiałów | 921 CZK | 0 CZK | – 100 % |
Opłaty administracyjne | 10 125 CZK | 6 375 CZK | – 37 % |
Transport | 8 220 Kč / 18 120 CZK | 0 CZK | – 100 % |
Subskrypcja | 0 CZK | 5 990 CZK | 100 % |
Łącznie | 19 266 CZK / 29 166 CZK | 12 365 CZK | – 35,8 % / – 57,6 % |
Łącznie (miesiąc/rok) | | |
do 16 801 CZK miesięcznie do 201 612 CZK rocznie |
W powyższych obliczeniach otrzymaliśmy cenę 64, czyli 97,2 CZK (list polecony) za 1 dokument w porównaniu do 41,2 CZK w przypadku korzystania z aplikacji Signosoft.
Nasi klienci podpisują w aplikacji średnio 20 000 dokumentów tygodniowo. Dzięki temu zaoszczędzi do 1.120.000 CZK tygodniowo (1.280.000 / 1.944.000 CZK vs. 824.000 CZK).
W czasie działania Signosoft, użytkownicy aplikacji podpisali elektronicznie już 10 000 000 dokumentów. Nasi klienci zaoszczędzili w ten sposób do 560 mln CZK (640 mln / 972 mln CZK vs. 412 mln CZK).
Oprócz oczywistych oszczędności związanych z używaniem podpisu elektronicznego do podpisywania dokumentów, powinniśmy również wziąć pod uwagę, że proces cyfrowy ma inne zalety w porównaniu z tradycyjną metodą podpisywania dokumentów na papierze:
Chcesz wypróbować podpis elektroniczny za pomocą aplikacji Signosoft i zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy? Zarejestruj się za darmo lub skontaktuj się z nami bezpośrednio i dołącz do grona naszych klientów.